20.

An Weisse (K.): mache ihn auf F.s ausgedehnte Konzertreise aufmerksam, bleibe aber optimistisch. — An Jonas (K.OJ 5/18, 5): die Sammlung komme noch zu früh. 1 — Postweg: Sendung an Rinn; 2 Steuer; Krankenkasse für das Mädchen. — Diktat zum Tagebuch zuende. — An den Verlag (Br.): ich ziehe den Wechsel auf Schillingen vor (den auf Mark ausgestellten zurück[)]. — Brünauer wird immer träger (!?). — Nach dem Abendessen Diktat: Vordergrund Anfang (Oktave, Quint, Quart) [in Der freie Satz].

© Transcription Marko Deisinger.

20.

To Weisse (postcard): I draw his attention to Furtwängler’s extended concert trip, but remain optimistic. — To Jonas (postcardOJ 5/18, 5): the collection is coming too soon. 1 — Trip to the post office: the package to Rinn; 2 tax; health insurance for the maid. — Diary dictation finished. — To the publishers (letter): I prefer the exchange in shillings (the one calculated in marks returned). — Brünauer becomes increasingly sluggish (!?). — After supper, dictation: beginning of "Foreground" (Octave, Fifth, Fourth) [for Free Composition ].

© Translation William Drabkin.

20.

An Weisse (K.): mache ihn auf F.s ausgedehnte Konzertreise aufmerksam, bleibe aber optimistisch. — An Jonas (K.OJ 5/18, 5): die Sammlung komme noch zu früh. 1 — Postweg: Sendung an Rinn; 2 Steuer; Krankenkasse für das Mädchen. — Diktat zum Tagebuch zuende. — An den Verlag (Br.): ich ziehe den Wechsel auf Schillingen vor (den auf Mark ausgestellten zurück[)]. — Brünauer wird immer träger (!?). — Nach dem Abendessen Diktat: Vordergrund Anfang (Oktave, Quint, Quart) [in Der freie Satz].

© Transcription Marko Deisinger.

20.

To Weisse (postcard): I draw his attention to Furtwängler’s extended concert trip, but remain optimistic. — To Jonas (postcardOJ 5/18, 5): the collection is coming too soon. 1 — Trip to the post office: the package to Rinn; 2 tax; health insurance for the maid. — Diary dictation finished. — To the publishers (letter): I prefer the exchange in shillings (the one calculated in marks returned). — Brünauer becomes increasingly sluggish (!?). — After supper, dictation: beginning of "Foreground" (Octave, Fifth, Fourth) [for Free Composition ].

© Translation William Drabkin.

Footnotes

1 Jonas was preparing a collection of Schenker’s early published criticism and essays; Schenker is saying that it is too early to bring out such a volume.

2 The corrected proofs of his article "Ein verschollener Brief von Mozart und das Geheimnis seines Schaffens," published in Der Kunstwart 44 (July 1931), pp. 660–66.