21. April 1927 19°!

— Von Paul (Ansichtsk.): Ostergruß! — Von Deutsch (expr. K.= OJ 10/3, [60]): das Archiv fordert die Haydn-Skizze zurück. — 4–½5h allein im Schweizer Garten; der Pfirsich unterwegs. — An den Verlag (Br.): erbitte die Skizze zurück u. mache die Druckerei auf die i-Seuche im Text 1 aufmerksam – nun macht Lie-Liechen das Paket. — Abends vierhändig, auch die Händel-Konzerte.

© Transcription Marko Deisinger.

April 21, 1927, 19°!

— From Paul (picture postcard): Easter greetings! — From Deutsch (express postcard= OJ 10/3, [60]): the Archive demands the return of the Haydn sketch. — From 4 to 4:30 on my own in the Swiss Garden; the peach tree is blossoming. — To the publisher (letter): I ask for the return of the sketch, and alert the printing house aware of the pestilential "i" in the text 1 – now Lie-Liechen puts the package together. — In the evening, piano four-hands, including the Handel concertos.

© Translation William Drabkin.

21. April 1927 19°!

— Von Paul (Ansichtsk.): Ostergruß! — Von Deutsch (expr. K.= OJ 10/3, [60]): das Archiv fordert die Haydn-Skizze zurück. — 4–½5h allein im Schweizer Garten; der Pfirsich unterwegs. — An den Verlag (Br.): erbitte die Skizze zurück u. mache die Druckerei auf die i-Seuche im Text 1 aufmerksam – nun macht Lie-Liechen das Paket. — Abends vierhändig, auch die Händel-Konzerte.

© Transcription Marko Deisinger.

April 21, 1927, 19°!

— From Paul (picture postcard): Easter greetings! — From Deutsch (express postcard= OJ 10/3, [60]): the Archive demands the return of the Haydn sketch. — From 4 to 4:30 on my own in the Swiss Garden; the peach tree is blossoming. — To the publisher (letter): I ask for the return of the sketch, and alert the printing house aware of the pestilential "i" in the text 1 – now Lie-Liechen puts the package together. — In the evening, piano four-hands, including the Handel concertos.

© Translation William Drabkin.

Footnotes

1 "i": cf. OC 54/139.