18.

Von Hans Guttmann (Br.= OJ 14/4, [2]): Rückzahlung durch Goldschmidt erbeten. — U.-E. bestätigt op. 13, sendet op. 7. — An Hertzka (Br.): protestiere {2432} gegen Unterstellung politischer Umtriebe, Völkerverhetzung usw. — Busch-Konzert: Quartett Cismoll u. Emoll ; der Rückgang noch schmerzlicher bestätigt; die Zeitmaße meist gegen den Inhalt, die Variationen in Cismoll mißverstanden, besonders die im 9/4 Takt, das 2. Stück zu wenig verborgen, das letzte zu wenig schnell, so daß der Schluß geradezu lächerlich wirkte.

© Transcription Marko Deisinger.

18

From Hans Guttmann (letter= OJ 14/4, [2]): repayment via Goldschmidt requested. — UE acknowledges Op. 13, is sending Op. 7. — To Hertzka (letter): I protest {2432} against presumption of political activities, inciting strife between nations, etc. — Busch concert: Quartets in C# minor and E minor ; the decline even more painfully confirmed; the tempi mostly contrary to the content, the variations in C-sharp minor misunderstood, especially those in the 9/4 measure, the second piece insufficiently concealed, the last not fast enough, such that the ending seemed downright laughable.

© Translation Scott Witmer.

18.

Von Hans Guttmann (Br.= OJ 14/4, [2]): Rückzahlung durch Goldschmidt erbeten. — U.-E. bestätigt op. 13, sendet op. 7. — An Hertzka (Br.): protestiere {2432} gegen Unterstellung politischer Umtriebe, Völkerverhetzung usw. — Busch-Konzert: Quartett Cismoll u. Emoll ; der Rückgang noch schmerzlicher bestätigt; die Zeitmaße meist gegen den Inhalt, die Variationen in Cismoll mißverstanden, besonders die im 9/4 Takt, das 2. Stück zu wenig verborgen, das letzte zu wenig schnell, so daß der Schluß geradezu lächerlich wirkte.

© Transcription Marko Deisinger.

18

From Hans Guttmann (letter= OJ 14/4, [2]): repayment via Goldschmidt requested. — UE acknowledges Op. 13, is sending Op. 7. — To Hertzka (letter): I protest {2432} against presumption of political activities, inciting strife between nations, etc. — Busch concert: Quartets in C# minor and E minor ; the decline even more painfully confirmed; the tempi mostly contrary to the content, the variations in C-sharp minor misunderstood, especially those in the 9/4 measure, the second piece insufficiently concealed, the last not fast enough, such that the ending seemed downright laughable.

© Translation Scott Witmer.