27.

Im Archiv die Abschrift 1 zuende studirt.

*

Klavier bei Lie-Liechen eingetroffen.

*

Brief an Newlov mit Absage der Stunde!

*

Brief an Weisse, worin ich das in überschwänglicher Kindlichkeit von mir erbetene väterliche „Du“ mit Rücksicht auf seine eigene Entwicklung vorläufig ablehne, die eine längere Dauer der Verpuppung nicht geboten erscheinen läßt!

*

Brief an Dahms; bei Gelegenheit der Uebermittlung von op. 109 Dank für das energische Eintreten.

*

{430}

© Transcription Marko Deisinger.

27.

In the Archive, examination of the fair copy 1 completed.

*

Piano arrives at Lie-Liechen's place.

*

Letter to Newlov with cancellation of the lesson!

*

Letter to Weisse, in which I turn down, for the time being, his childlike exuberance in asking me to address him with the paternal "Du," in consideration of his own development, for which a lengthy period of being cocooned does not appear to be called for!

*

Letter to Dahms; on the occasion of sending Op. 109 , my expression of thanks for his energetic support.

*

{430}

© Translation William Drabkin.

27.

Im Archiv die Abschrift 1 zuende studirt.

*

Klavier bei Lie-Liechen eingetroffen.

*

Brief an Newlov mit Absage der Stunde!

*

Brief an Weisse, worin ich das in überschwänglicher Kindlichkeit von mir erbetene väterliche „Du“ mit Rücksicht auf seine eigene Entwicklung vorläufig ablehne, die eine längere Dauer der Verpuppung nicht geboten erscheinen läßt!

*

Brief an Dahms; bei Gelegenheit der Uebermittlung von op. 109 Dank für das energische Eintreten.

*

{430}

© Transcription Marko Deisinger.

27.

In the Archive, examination of the fair copy 1 completed.

*

Piano arrives at Lie-Liechen's place.

*

Letter to Newlov with cancellation of the lesson!

*

Letter to Weisse, in which I turn down, for the time being, his childlike exuberance in asking me to address him with the paternal "Du," in consideration of his own development, for which a lengthy period of being cocooned does not appear to be called for!

*

Letter to Dahms; on the occasion of sending Op. 109 , my expression of thanks for his energetic support.

*

{430}

© Translation William Drabkin.

Footnotes

1 The corrected fair copy of Op. 110, in the hand of Beethoven's copyist Wenzel Rampl (Rampel) and formerly owned by Brahms.