19.

Abends mit Vrieslander u. Floriz; des ersteren Vergangenheit läßt nicht gerade auf große originelle Begabung schließen. Verletzte Eitelkeit u. Aristokratismus sind schließlich zweierlei. Floriz wie übrigens immer nur wenig ergiebig. —

Prospekt des „losen Vogel“; banges Gefühl vor Blei’s irrlichterndem Wesen.

*

© Transcription Marko Deisinger.

19.

In the evening, with Vrieslander and Floriz; from the past history of the former, one would not really infer the presence of a great original talent. Wounded vanity and aristocratism are, in the end, two different things. Floriz, as usual, always only a little forthcoming. —

Prospectus for Der lose Vogel; uneasy feeling about Blei's aimless character.

*

© Translation William Drabkin.

19.

Abends mit Vrieslander u. Floriz; des ersteren Vergangenheit läßt nicht gerade auf große originelle Begabung schließen. Verletzte Eitelkeit u. Aristokratismus sind schließlich zweierlei. Floriz wie übrigens immer nur wenig ergiebig. —

Prospekt des „losen Vogel“; banges Gefühl vor Blei’s irrlichterndem Wesen.

*

© Transcription Marko Deisinger.

19.

In the evening, with Vrieslander and Floriz; from the past history of the former, one would not really infer the presence of a great original talent. Wounded vanity and aristocratism are, in the end, two different things. Floriz, as usual, always only a little forthcoming. —

Prospectus for Der lose Vogel; uneasy feeling about Blei's aimless character.

*

© Translation William Drabkin.